SIGNMAKING
Signmaking je složeni dvou anglických slov. „SIGN“ = znamení, znak, značka, podpis, označení. „MAKING“ = tvoření, výroba, zhotovení, sestavení. V České republice je tento obor reklamy nazýván též jako vyřezávaná reklama, plotrovaná reklama, vinylová reklama, fóliová nebo samolepící reklama. Jedná se o fyzickou výrobní činnost jejimž výsledkem je reklamní prvek.
Řezaná reklama
Nápisy a grafika jsou do samolepící fólie vyřezány na speciálními stroji, kterým se říká „ řezací plottery“. Takto vytvořená vektorová grafika je instalována na plastové nebo kovové desky, tabule, výlohy a jiné materiály.
Druhy fólií:
běžné samolepící fólie - matné a lesklé (s životností 2 až 7 let)
translucentní folie pro použítí na světelné reklamy
reflexní folie na dopravní značky
fluorescentní folie (reagují na UV světlo)
transparentní folie (laminační fólie)
fólie imitující různé povrchy (pískované sklo, zmrzlé sklo apod.)
magnetické folie (přenosná reklama - například na auta)
Vektorová grafika = „křivková“ grafika. Tuto 2D grafiku tvoří geografické útvary (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky), ze kterých je možné poskádat jakýkoliv tvar.
Výhody vektorové grafiky:
možnost libovolného zvětšování a zmenšování obrázku, bez sebemenší ztráty na kvalitě
pracujete z jednotlivými objekty, které je možné libovolně upravovat a přebarvovat
oproti bitmapové grafice má výsledný soubor daleko menší datovou velikost
Využití vektorové grafiky:
při tvorbě vyřezávané reklamy (signmaking)
při tvorbě loga (logotypu)
při tvorbě reklamních bannerů
při tvorbě schémat, ornamentů, ilustrací, atd.
Vaši představu převedu od grafického návrhu až po aplikaci na vámi zvolené reklamní medium.
